منع مصرف کود ضد سرمازدگی درختان موجب حکم انفصال وزیر کشاورزی و تعاون شد

کود ضد سرمازدگی درختان ، مانند کود حیوانی، بقایای گیاهی و مواد آلی کمپوست شده، می توانند ساختار و فعالیت جامعه باکتریایی خاک را تغییر دهند و بر فراوانی میکروبیوم مرتبط با N-cycling تأثیر بگذارند.

باکتری های خاص در ریزوسفر گیاه با استفاده از N، P و K3 موجود، به رشد گیاه کمک می کنند.

اکسیداسیون آمونیاک مرحله اولیه در اکسیداسیون آمونیاک به نیترات از طریق نیتریت است و بنابراین در چرخه جهانی نیتروژن مرکزی است.

کودهای معدنی و کود آلی بر ساختار جامعه باکتری‌های اکسیدکننده آمونیاک (AOB) در خاک تأثیر می‌گذارند.

تمام AOB های زمینی شناخته شده متعلق به یک گروه مونوفیلتیک در زیرگروه β پروتئوباکتری ها هستند و طبقه بندی پذیرفته شده در حال حاضر تنها دو جنس در این گروه، Nitrosospira و Nitrosomonas19 را شناسایی می کند.

نیتروزوسپیرا در خاک می تواند کارایی مصرف کود نیتروژن را در گیاه بهبود بخشد.

برخی از سویه‌های آرتروباکتر می‌توانند رشد گیاه را تقویت کنند و باکتری‌ها و قارچ‌های بیماری‌زای گیاهی را مهار کنند.

جنس سودوموناس و باسیلوس باکتری های حل کننده فسفات غالب (PSB) در خاک های کشاورزی هستند.

کود

PSB می تواند فسفر نامحلول را که جذب و استفاده از آن برای گیاهان دشوار است، به اشکال در دسترس تبدیل کرده و کارایی استفاده از فسفر خاک را بهبود بخشد.

سین کیانگ دارای بیشترین سطح زیر کشت انگور در چین با 149000 میلی متر مربع است که 18.4 درصد از کل سطح زیرکشت انگور در چین را تشکیل می دهد.

در سالهای اخیر به دلیل کاربرد گسترده آبیاری قطره ای و کودهای شیمیایی، شوری ثانویه، کاهش حاصلخیزی خاک و آلودگی محیطی در خاک انگور به طور فزاینده ای برجسته شده است.

قبلی نشان داده است که ترکیبی از کود آلی و کود شیمیایی می تواند کیفیت میوه را بهبود بخشد، خواص خاک را تغییر دهد و محیط ریزوسفر میوه را بهبود بخشد.

با این حال، گزارش های کمی در مورد اثرات پایدار کود ضد سرمازدگی و شیمیایی بر خواص خاک یا جوامع میکروبی ریزوسفر در مناطق خشک وجود دارد.

به این دلایل، این مطالعه از انگور سیاه تابستانی به عنوان ماده تحقیقاتی، از طریق سه سال آزمایش مزرعه نقطه ثابت برای مقایسه اثرات تیمارهای مختلف کود دهی (بدون کود، یک کود شیمیایی معمولی، افزایش کود آلی و کاهش کود شیمیایی برای یک سال، دو سال و سه سال) بر روی خواص خاک و ساختار جامعه باکتریایی ریزوسفر انگور.

هدف ما ارائه یک مبنای نظری برای کوددهی علمی انگور در این زمینه بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.