استفاده از زغال اکتیو پرنده در صنعت تولید داروهای جایگزین ایدز

زغال اکتیو پرنده ممکن است با فیلتر کردن سموم و داروهای هضم نشده به عملکرد کلیه کمک کند.

به نظر می رسد زغال چوب فعال به ویژه در حذف سموم حاصل از اوره، محصول جانبی اصلی هضم پروتئین، موثر باشد.

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما برخی از مطالعات حیوانی نشان می دهد که زغال چوب فعال ممکن است به بهبود عملکرد کلیه و کاهش آسیب و التهاب دستگاه گوارش در مبتلایان به بیماری مزمن کلیوی کمک کند.

مطالعه‌ای در سال 2013 مشاهده کرد که موش‌های مبتلا به بیماری مزمن کلیوی القایی، 4 گرم (گرم) در هر کیلوگرم در روز از ذغال فعال خوراکی دریافت کردند.

محققان دریافتند که حیوانات کاهش قابل توجهی در التهاب و آسیب روده داشتند.

در مطالعه دیگری در سال 2014، موش‌های مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی با مخلوط‌های حاوی 20 درصد زغال‌سنگ فعال تغذیه شدند.

آنها بهبود عملکرد کلیه و کاهش میزان التهاب و آسیب کلیه را تجربه کردند.

تصور می شود که پودر زغال فعال می تواند گاز روده را مختل کند، اگرچه محققان هنوز نمی دانند چگونه.

مایعات و گازهای به دام افتاده در روده می توانند به راحتی از میلیون ها سوراخ ریز در زغال چوب فعال عبور کنند و این فرآیند ممکن است آنها را خنثی کند.

در مطالعه‌ای در سال 2012، نمونه کوچکی از افراد با سابقه گاز بیش از حد در روده‌های خود، 448 میلی‌گرم زغال چوب فعال را سه بار در روز به مدت 2 روز قبل از انجام معاینه سونوگرافی روده مصرف کردند.

زغال

آنها همچنین 672 میلی گرم دیگر را در صبح روز امتحان مصرف کردند.

این مطالعه نشان داد که معاینه‌کنندگان پس از درمان با زغال فعال توانستند بخش‌های خاصی از برخی از اندام‌ها را با سونوگرافی بهتر ببینند.

گفته می‌شود گاز روده این اندام‌ها را قبل از درمان پنهان کرده است.

هیچ روش مشخصی برای استفاده از زغال فعال برای گاز روده وجود ندارد، اما EFSA توصیه می کند حداقل 1 گرم را 30 دقیقه قبل و بعد از هر وعده غذایی مصرف کنید.

مردم از مدت ها قبل از زغال چوب فعال به عنوان فیلتر آب طبیعی استفاده می کردند.

همانطور که در روده ها و معده انجام می دهد، زغال چوب فعال می تواند با طیفی از سموم، داروها، ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و مواد شیمیایی موجود در آب تعامل داشته باشد و آن ها را جذب کند.

در محیط های تجاری، مانند مراکز مدیریت زباله، اپراتورها اغلب از گرانول های کربن فعال برای بخشی از فرآیند فیلتراسیون استفاده می کنند. ده ها محصول تصفیه آب نیز برای خانه طراحی شده اند.