انواع کاشی های مورد استفاده در خانه های هندی چیست؟

بیایید با آن روبرو شویم. وقتی نوبت به بازسازی خانه می رسد، تمرکز روی دیوارها، مبلمان و ظاهر کلی فضا در سطح چشم است. انتخاب کفپوش معمولاً یک فکر بعدی است. با این حال، نوع کفپوشی که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی ظاهر خانه شما را بهبود می‌بخشد. سرامیک کف، اگرچه هیچ کمبودی در گزینه ها وجود ندارد، کاشی ها معمولاً از نظر ظاهر، نگهداری و تعداد الگوها و طرح های موجود، انتخابی بهینه هستند. بیایید نگاهی به برخی از انواع کاشی های رایج که در خانه های هندی استفاده می شود بیندازیم.

Riyadh Ceramics - Heavy Duty Ceramics

انواع کاشی های مورد استفاده در خانه های هندی

کاشی سرامیک:
سرامیک کاشی سرویس بهداشتی طلایی از ماسه، محصولات طبیعی و خاک رس تشکیل شده است. پس از قالب گیری به شکل مورد نیاز، در کوره پخته می شوند.

دو نوع کاشی و سرامیک وجود دارد:

کاشی و سرامیک لعابدار: در طی فرآیند پخت، یک لایه شیشه اضافی به کاشی ها اضافه می شود. این کاشی ها در مقایسه با کاشی های بدون لعاب تراکم کمتری دارند، در برابر لغزش مقاوم نیستند و مستعد خراش هستند. با این حال، این ها در طیف گسترده ای از رنگ ها، روکش ها و کاملاً مقاوم در برابر لکه هستند.

کاشی های سرامیکی بدون لعاب: این کاشی ها متراکم تر، رنگ طبیعی و خاکی هستند و در برابر لغزش مقاوم هستند. با این حال، آنها در برابر لکه ها آسیب پذیر هستند و برای محافظت از آنها به یک درزگیر نیاز دارند. کاشی های سرامیکی بسیار بادوام هستند و نگهداری آنها آسان است. از نظر بهداشتی، این نوع کاشی ها گرده، گرد و غبار و کثیفی را به خود جذب نمی کنند و می توان آنها را با استفاده از یک موپ یا اسفنج ساده تمیز کرد. یک نقطه ضعف این است که این کاشی ها سخت هستند و به خوبی گرم نمی شوند. آنها می توانند در طول زمستان به شدت سرد شوند. آنها همچنین سنگین هستند و نصب آنها باید با دقت انجام شود.

کاشی های چینی:
کاشی های چینی شبیه کاشی های سرامیکی هستند، اما بسیار قوی تر، سخت تر و مقاوم تر در برابر آب هستند و سنگ ایرانی با دیگر کاشی ها متفاوت است. این کاشی ها به دلیل دوام و مقاومت در برابر آب، به طور گسترده در حمام و توالت استفاده می شوند. این نوع کاشی ها در رنگ ها و طرح های متنوعی نیز موجود هستند. کاشی های چینی مقاوم در برابر لکه هستند، به خصوص زمانی که لعاب دارند، و می توان آنها را با محلول متعادل با pH صابون ظرفشویی و آب تمیز کرد.

آنها ضد حریق هستند و در صورت استفاده خوب بسیار بادوام هستند. این نوع کاشی ها عموماً در برابر ترک خوردگی مقاوم هستند و حتی در صورت ترک خوردن، می توان کاشی تغییر شکل یافته را جدا کرد و جایگزین کرد. از آنجایی که این نوع کاشی ها سنگین و سخت هستند، نصب آنها به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد.

Riyadh Ceramics - Heavy Duty Ceramics

قیمت سرامیک کف

کاشی های شیشه ای:
کاشی های شیشه ای انواع غیر متخلخل کاشی های سرامیکی هستند که با فشار هیدرولیک مخلوطی از خاک رس، سیلیس، کوارتز و فلدسپات ساخته می شوند. این نوع کاشی ها به طور کلی به عنوان جایگزین کفپوش مرمر و گرانیت استفاده می شوند و در رنگ های بسیار متنوعی موجود می باشند.

بر اساس فرآیند ساخت، چهار دسته از این کاشی و سرامیک یک متری دیوار وجود دارد:

کاشی های شیشه ای دو بار شارژ شده: در این فرآیند، دو نوع رنگ به دستگاه وارد می شود که در نتیجه یک لایه بسیار ضخیم از طرح دو رنگ روی کاشی ایجاد می شود. این لایه رنگ و طرح حدود 3-4 میلی متر ضخامت دارد.

کاشی های شیشه ای کامل بدنه: در این روش خراش های روی کاشی ها نامرئی می شوند زیرا کاشی در سراسر آن همگن و رنگی است.

کاشی های منجمد شده با نمک محلول: در این نوع کاشی ها از نمک های محلول برای نفوذ به داخل کاشی شیشه ای و ایجاد رنگ، طرح و ایجاد نقش بر روی کاشی استفاده می شود.

کاشی شیشه ای بدنه لعابدار: کاشی کاری روی گچ بدنه لعابدار کاشی هایی هستند که با لایه ای از شیشه مایع به پایان می رسند. کاشی شیشه ای استخری را می توان برای کاربردهای داخلی و خارجی استفاده کرد. آنها طرح و الگوی ثابتی دارند و به راحتی قابل چیدن و نگهداری هستند. این نوع کاشی ها همچنین ضد خش و لک هستند. این کاشی ها باید با احتیاط درمان شوند، زیرا مستعد تراشه در گوشه ها هستند. آنها همچنین گران تر هستند، در Rs. 185 – روپیه 280 در هر فوت مربع، به طور متوسط. در مقایسه با کاشی و سرامیک

Riyadh Ceramics - Legend Stone

نمای حیاط با سرامیک

کاشی های Terrazzo:
Terrazzo یک ماده کفپوش است که به طور سنتی با قرار دادن تراشه‌های مرمر روی سطح بتن و سپس صیقل دادن تا صافی ساخته می‌شود. این اکنون به شکل کاشی در دسترس است. این کاشی ها به دلیل طراحی منحصر به فرد، ظاهری سفارشی دارند. آنها به راحتی تمیز می شوند زیرا مایعات را به راحتی جذب نمی کنند. این می تواند هر نوع استفاده ای را در مدت زمان طولانی تحمل کند. یکی از گران ترین انواع کفپوش های موجود در بازار است. کاشی ها سخت هستند و کار خوبی برای نگه داشتن گرما انجام نمی دهند. نصب نیز دشوار است و نیاز به یک خدمه کامل دارد.

کاشی سیمانی:
کاشی های سیمانی دوستدار محیط زیست هستند زیرا از مواد طبیعی و رنگدانه های طبیعی ساخته شده اند. آنها می توانند با هر اندازه اتاق مناسب باشند و امکان تطبیق پذیری بیشتری از جمله برش ها و جاسازی ها، الگوهای چاپ شده و غیره را فراهم کنند. آنها همچنین در هزاران رنگ موجود هستند. این نوع کاشی ها را می توان متناسب با هر قیمت چسب کاشی طراحی کرد و بادوام هستند. در برابر رطوبت نسبتاً مقاوم هستند. با این حال، برای جلوگیری از لک شدن آنها باید به طور مرتب مهر و موم شوند. آنها همچنین سنگین هستند و نیاز به حمایت دارند.

کاشی های سنگی:
کاشی‌های سنگی مانند سنگ مرمر و گرانیت می‌توانند خانه را شاهانه جلوه دهند. با این حال، سنگ طبیعی دارای سطوح مختلف جذب است و گرانیت تقریباً ضد آب است، حتی بدون استفاده از درزگیر. نمرات مختلف (1،2 و 3) کیفیت را تعیین می کند که درجه 1 بالاترین است، که نشان دهنده استفاده از مواد با کیفیت خوب و یکنواخت است. کاشی های سنگی ظاهری خاکی دارند که از نظر زیبایی شناسی جذاب است. سنگ مرمر، با این حال، به شدت مستعد خراش است. برخی از مواد نیز کاملا شکننده هستند. این تمام چیزی است که در مورد انواع چسب کاشی ساروج وجود دارد! امیدواریم اکنون ایده ای منصفانه داشته باشید که چه نوع کاشی هایی برای خانه شما بهتر به نظر می رسند.

20mm Thick Porcelain Stoneware - Keope Ceramic Tiles

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.