انواع کاشی و کاربرد آنها

کاشی به طور گسترده ای برای کفپوش در آشپزخانه، حمام، پارکینگ، پشت بام و همچنین به عنوان رومیزی برای اتاق های غذاخوری استفاده می شود. کاشی ها از موادی مانند سرامیک، چینی، شیشه، سنگ یا فلز ساخته می شوند. ما می‌توانیم از کاشی‌ها برای هر سبک تزئینی استفاده کنیم، زیرا آنها در اندازه‌ها، شکل‌ها، رنگ‌ها و بافت‌های مختلفی در دسترس هستند.

Simpolo Vitrified Tile GVT Statuario 1200x600 - Chhabrias Bath Studio Jayanagar Bangalore

امروزه کاشی ها و لیست قیمت چسب کاشی ساروج در مقایسه با چسب گرانیت ترجیح داده می شوند زیرا مزایای آن مانند مقاوم در برابر لک و خش، تعمیر و نگهداری کم، نصب آسان و محو نشدن در معرض نور خورشید یا دمای بالا یا پایین است.

طراحی کاشی و انواع کاشی:
انواع مختلفی از کاشی ها برای کف، دیوار، فضای داخلی و حمام استفاده می شود.

نمونه کاشی و سرامیک

اینها رایج ترین نوع کاشی های مورد استفاده برای کفپوش هستند. آنها از سیلیس و خاک رس تشکیل شده اند که در دماهای بالا سخت می شوند. در سرامیک دو نوع طرح کاشی وجود دارد که عبارتند از کاشی لعابدار و کاشی کواری. کاشی های لعاب دار دارای پوشش لعاب هستند که پس از پختن کاشی های سرامیکی به آن اضافه می شود تا رنگ ها و بافت های مختلف به دست آید. این کاشی ها دارای سبک های خوبی هستند و در رنگ های مختلف در مقایسه با کاشی های کواری موجود هستند و همچنین ضد لک و آب هستند.

کاشی های معدنی کاشی های بدون لعاب هستند که به دلیل زبری و مقاومت در برابر لغزش بیشتر در پارکینگ ها و مسیرهای پیاده روی استفاده می شوند. این کاشی‌ها در رنگ‌های قرمز، خاکستری و قهوه‌ای و به اشکال مربع، مستطیل و شش گوش هستند.

نمونه کاشی چینی

این کاشی ها با استفاده از خاک رس ریز دانه در دماهای بالاتر نسبت به کاشی و سرامیک ساخته می شوند. آنها متراکم تر، قوی تر هستند و رطوبت را بهتر و گرانتر از کاشی های سرامیکی جذب می کنند. آنها در تمام سطوح در دسترس هستند و برای نصب در داخل و خارج از خانه استفاده می شوند.

کاشی های شیشه ای:
کاشی های شیشه ای مثال انجماد برای ساخت این کاشی سرویس بهداشتی طلایی انجام می شود. آنها حاوی مواد خاک رس و سیلیس هستند و سخت تر از کاشی های سرامیکی هستند. آنها سرعت جذب آب پایینی دارند و می توانند دست نخورده باقی بمانند تا فرسوده شوند.

ما می توانیم انواع مختلفی مانند کاشی شیشه ای لعابدار، کاشی شیشه ای شیشه ای چینی و کاشی شیشه ای دوبار شارژ را پیدا کنیم که از نظر ضخامت، سبک و فاکتورهای رنگی با یکدیگر متفاوت هستند.

کاشی های شیشه ای:
نمونه کاشی های شیشه ای این کاشی ها با استفاده از شن و ماسه و شیشه بازیافتی ساخته می شوند که آنها را دوستدار محیط زیست می کند. این طرح های کاشی بیشتر برای تزئین دیوارهای اتاق نشیمن و همچنین در آشپزخانه و حمام استفاده می شود. به دلیل محبوبیت، در همه مکان‌های گران‌قیمت مانند هتل‌ها، کاخ‌ها، مجتمع‌های تجاری استفاده می‌شوند و با خاصیت انعکاسی خود اتاق را روشن‌تر می‌کنند. بدون محو شدن و بدون لکه.

Simpolo Marble Primo Statuario Regalia Vitrified Tile, Thickness: 9mm, Size: 1200x2400 mm, Rs 180/sq ft | ID: 23152341130

کاشی کاری روی گچ

کاشی های دیجیتال:
نمونه کاشی های دیجیتال فناوری چاپ دیجیتال برای چاپ تصاویر با وضوح بالا بر روی سطوح کاشی لعابدار استفاده می شود. امروزه تمام کاشی‌های لعابدار با این فناوری در ظاهر خلاقانه چاپ می‌شوند.

کاشی های موزاییک:
نمونه‌هایی از کاشی‌های موزاییک اینها به‌خصوص کاشی‌ها نیستند، چیدمان کاشی‌ها به شکل‌های کوچک‌تر روی دیوارها را سبک موزاییک می‌نامند. آنها لایه به لایه روی دیوارهای بیرونی برای ظاهر تزئینی چیده شده اند.

بهترین مارک های کاشی چیست؟
وقتی صحبت از کفپوش به میان می‌آید، باید با توجه به سبک زندگی، بودجه، نیاز خود انتخاب کنیم و همچنین باید ظاهری به خانه‌مان بدهیم. برای رسیدن به این هدف، کفپوش های رنگارنگ با سبک خوب و همچنین ظاهری غنی و با قیمت چسب کاشی مناسب لازم است که خانه را روشن تر می کند.

برای انتخاب بهترین برندها و دانستن بیشتر در مورد کاشی ها و سبک ها و انواع آن، به وب سایت ما مراجعه کنید که در آن می توانید از بین محصولات متنوع در مارک های مختلف مانند کاشی زنگ اورینت، کاشی کاجاریا، کاشی نیتکو، کاشی سرا، کاشی سومانی و غیره انتخاب کنید.

Ceramic Tiles: Everything You Need To Know About

سنگ ایرانی

کدام مارک کاشی را بخرم؟
برندهای برتر در بخش تولید کاشی عبارتند از:

کاشی های زنگ شرق
این یک شرکت هندی واقع در دهلی نو و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاشی های سرامیک و شیشه ای است. آنها بازار بزرگی دارند و برخی از مؤسسات دولتی مشتریان خود هستند. آن‌ها در کاشی‌های دیوار، کاشی‌های کف، کاشی‌های مدرسه و کاشی‌های سنگ فرش تخصص دارند و شامل پتنت‌هایی برای چهار نوع کاشی مانند کاشی‌های Forever، کاشی‌های Germfree، کاشی‌های Life و کاشی‌های خنک هستند.

چند تا کاشی
این یک سازمان بین المللی و یکی از برندهای برتر در هند و بازار تحت پوشش در کشورهای دیگر مانند خاورمیانه، آفریقا، انگلستان و روسیه است. آنها برای آشپزخانه، حمام، اتاق نشیمن و پارکینگ کاشی تولید می کنند و در کاشی های کف و کاشی دیوار معروف هستند.

 

کاشی های نیتکو
این یکی از بهترین مارک ها در صنعت کاشی و سرامیک بین کابینتی طرح آجر حفظ ارتباط با کیفیت با مشتریان است. آنها محصولاتی مانند کاشی های دیواری سرامیکی، کاشی های کف سرامیکی، کاشی های شیشه ای DCH، کاشی های شیشه ای لعاب دار و کاشی های شیشه ای SST را تولید می کنند.