خوردن خوراک آبزیان مشهد توسط کودک 10 ساله موجب افزایش عجیب قدش شد

از نظر عملی، برخی از شرکت‌های تولید خوراک، فرمول‌های ویژه‌ای را تبلیغ کرده‌اند که می‌تواند «رنگ بصری درک شده» گوشت ماهی قزل آلا را تقویت کند.

خوراک آبزیان مشهد را می توان به خوراک زنده و خوراک فرموله شده تقسیم کرد.

یک رژیم غذایی کشتار یا برداشت حاوی ترکیبات ویژه ابتدا روی ماهی قزل آلای رنگین کمان بزرگ با نتایج رضایت بخش آزمایش شد.

اثرات بر امتیاز رنگ بصری با افزایش 0.3-0.8 واحد از امتیاز رنگ DSM مثبت بود، اگرچه سطوح آستاگزانتین گوشت بین گروه شاهد و ماهی تغذیه شده با خوراک ویژه یکسان بود.

آزمایشات عملی با ماهی آزاد اقیانوس اطلس در آب دریا با قدرت کامل این نتایج را با امتیاز رنگ به طور قابل توجهی بالاتر پس از شش هفته تغذیه با افزایش محسوس در رنگ درک شده در ناحیه شکم و همچنین در نواحی پشتی و شکمی تایید کرد که رنگ ماهی یکنواخت‌تری تولید می‌کند.

تحقیقات در مورد ماهی قزل آلا شینوک در کانادا نیز با رنگ‌بندی واضح‌تر در مقایسه با فرمول‌های رژیم غذایی استاندارد تشویق‌کننده بوده است.

بسته به میزان رطوبت، خوراک فرموله شده را می توان به گروه هایی تقسیم کرد.

غذای مرطوب معمولاً به صورت خام یا با ماهی های کنسرو شده با مقدار کمی مواد خشک مخلوط می شود و در نتیجه خوراکی با ماده خشک معمولاً کمتر از 30 درصد است.

 

در چیزی که ممکن است خوراک مرطوب نامیده شود، مواد مرطوب، مانند ماهی، با مقداری مواد خشک (DM)، مانند پودر ماهی و مواد چسبنده مخلوط می‌شوند.

DM معمولی 50-70٪ است. ذرات خوراک با فشار دادن، به عنوان مثال، در پرس پلت فشار کم یا چرخ گوشت ساخته می شوند.

خوراک

ذرات جداگانه خیلی پایدار نیستند، به راحتی از هم جدا می شوند، و اغلب به سختی قابل کنترل هستند و استفاده از تغذیه خودکار را دشوار می کند.

آنچه معمولاً خوراک فرموله شده با نام یا خوراک خشک است، خوراک با DM بالای 90 درصد است.

همانطور که از نام آن پیداست، خوراک های فرموله شده بر اساس تعدادی مواد تشکیل شده است، چه مرطوب و چه خشک، که به عنوان آخرین قسمت عملیات خشک می شوند.

برای تولید خوراک خشک از پرس پلت یا اکسترودر استفاده می شود.

پردازش اکستروژن برای پلاستیک سازی مواد خام، تولید خوراک منبسط شده (شناور) و اجازه دادن به محتوای چربی بالاتر در جیره ها استفاده می شود.

افزایش سطح چربی را می توان با پاشش ساده یا لیپیدهای پوشش بالایی روی خوراک به دست آورد، یا در مورد خوراک های اکسترود شده، با استفاده از پوشش خلاء می توان به سطوح بسیار بالایی از چربی دست یافت.

تولید ذرات خوراک با اندازه کوچک شامل تجمع و همچنین خرد کردن یا خرد کردن خوراک پلت شده یا اکسترود شده به اندازه ذرات کوچکتر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.