قاچاق خرما دیری موجب نایاب شدن آن در ماه مبارک رمضان شد

خرما دیری به عنوان میوه ای غنی از مواد مغذی شناخته می شود و باید به طور منظم مصرف شود تا بر زندگی سالم شما تأثیر بگذارد.

یافته های مطالعات نشان داد که حدود 100 گرم خرما در روز برای سلامت افراد مفید است.

علیرغم تنوع زیاد ترکیبات خرما، می توانید خرما را با سایر مواد غذایی مغذی ترکیب کنید.

ترکیبی از خرما با شیر. انرژی کافی برای شما فراهم می کند. اگر می خواهید کار کنید یا مطالعه کنید، می توانید آن را صبح بخورید.
سالاد با خرما: خرد شده، ورقه ای یا بدون هسته را می توانید به سالاد خود اضافه کنید.
خورش یا غذاهای تاگینی. راه دیگر اضافه کردن خرما به خورش ها غذاهای مراکشی و سنتی مانند غذاهای تاگینه است
ترکیب خرما و عسل. آنتی اکسیدان های لازم شما را تامین می کند. خوردن این غذا سلامت جسمی و روحی شما را بهبود می بخشد
خرما بهترین جایگزین شکر است
خرما شیرین است و قند اضافه ای ندارد. از آنجایی که آنها شکر طبیعی دادند، توصیه می شود خرما را با شکر مصنوعی مضر جایگزین کنید. بهتر است ذکر شود که انواع خرما حاوی مقادیر مشخصی کربوهیدرات است.

اگرچه خوردن خرما به اندازه کافی بعید است که قند خون فرد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، اما تأثیر مخربی بر افراد دیابتی یا سالم ندارد. خرما کمترین میزان شاخص گلیسمی را دارد. بنابراین برای بیماران دیابتی توصیه می شود خرما را در حد اعتدال مصرف کنند.

با وجود مواد مغذی مختلف، خرما کمترین حجم چربی را دارد. علاوه بر این، خرما نقش مهمی در کاهش LDL دارد. در نتیجه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند و سلامت قلب را بهبود می بخشند.

با توجه به نقش حیاتی خرما در کاهش کلسترول و تعدیل قند خون، تایید شده است که خرما از سلامت قلب و قند خون محافظت می کند و طول عمر را افزایش می دهد.

فیبر ماده دیگری است که تأثیرات قابل توجهی بر عملکرد معده در هضم و همچنین بهبود سلامت روده شما دارد.

به همین دلیل است که خرما یک غذای ملین معروف است. خوردن 3 خرما در روز 18 درصد فیبر را در بدن شما تامین می کند. بنابراین پذیرفته شده است که خرما از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.