پزشکی برای بیمار تنفسی خود خوابیدن روی پارچه جیر داکرون را تجویز کزد

منسوجات در بافت پارچه جیر و پارچه کتانی، حتی زمانی که از پنبه، کنف و سایر الیاف غیر کتان ساخته شده باشند، به طور آزاد به عنوان “کتانی” نیز شناخته می شوند. چنین پارچه‌هایی عموماً نام‌های خاص خود را نیز دارند، به عنوان مثال نخ پنبه‌ای ظریف در بافت کتانی ماداپولام نامیده می‌شود.

پارچه کتان همانند پارچه داکرون  دارای ویژگی های جذاب بسیاری است و همه آنها هنگام پوشیدن لباس کتان به راحتی قابل قدردانی هستند. در طول 30 سال گذشته، استفاده نهایی از کتانی به طور چشمگیری تغییر کرده است.

تقریباً 70٪ از تولید کتانی در دهه 1990 برای منسوجات پوشاک بود، در حالی که در دهه 1970 فقط حدود 5٪ برای پارچه های مد استفاده می شد.

پارچه

مزیت اصلی پوشیدن لباس های کتانی و پارچه شمعی در هوای گرم، خنکی آن است. پارچه کتان به لطف ویژگی‌های بافت و الیاف کتان، جریان هوای بیشتری را امکان‌پذیر می‌کند و ساختار آن به این معنی است که از پوست شما دور می‌ماند و جریان هوای بهتری روی بدن شما می‌دهد.

کتانی یک پارچه “سفتی” است و کمتر به پوست می چسبد. وقتی دور می زند، به سرعت خشک می شود و دوباره خنک می شود. لباس‌های تابستانی که از کتانی ساخته شده‌اند دارای نفوذپذیری هوای بالایی هستند که باعث می‌شود هوا به راحتی از پارچه عبور کند و به بدن اجازه تنفس می‌دهد.

کتان از الیاف پایه است. پارچه کاپشن کتان پارچه ای است که از موهای گیاه کتان تهیه می شود. پارچه کتانی از الیاف سلولزی که در داخل ساقه گیاه کتان یا Linum usitatissimum یکی از قدیمی ترین گیاهان کشت شده در تاریخ بشر رشد می کند، ساخته می شود.

کتان یک گیاه یک ساله است، به این معنی که فقط برای یک فصل رشد زندگی می کند. ضخیم تر از پنبه است و الیاف کتان دارای طول های متغیری است که بیشتر آنها بسیار بلند هستند. این به قدرت کمک می کند که به طول عمر کمک می کند.

  • منابع:
    1. Article on linen fibres/fabric
  • تبلیغات: 
    1. مدیریت وزن با خوردن گردوی سفید
    2. استفاده از عسل برای اهداف دارویی
    3. اعلام لیست محصولاتی که قیمت آنها تغییر خواهد کرد
    4. پیشرفت چشمگیر بخش مراقبت های بهداشتی هند