کاشی های سرامیکی برای عملکرد کاربردی و زیبایی شناختی

کاشی‌های سرامیکی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع و با سبکی متناسب با هر نوع دکوری عرضه می‌شوند. آنها همچنین فوق العاده بادوام و مستحکم هستند و به ویژه کاشی های کف مناسبی برای مناطق پر رفت و آمد هستند. گزینه های اصلی شامل لعاب، با یک پوشش اضافی و چندین پخت، بیشتر از گزینه دیگر بدون لعاب است که معمولا فقط یک پخت دارد. استفاده از کاشی‌های سرامیکی به موقعیت و محیطی که در آن قرار خواهند گرفت بستگی دارد. آنها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف بسیار متنوع هستند، بنابراین انتخاب نوع مناسب بستگی به سلیقه شخصی شما و نوع اتاقی که می‌کنید دارد. . کاشی های بزرگ به عنوان کفپوش عالی عمل می کنند و کاشی های کوچکتر طرح های موزاییکی زیبایی می سازند.

 

کاشی و سرامیک یکی از مصالح کلیدی ساختمانی است که در صنعت ساختمان استفاده می شود و لیست قیمت چسب کاشی ساروج برای آنها متفاوت است. آنها شیک، بادوام و همه کاره هستند. آنها نقش مهمی در دکوراسیون هر فضایی دارند. کاشی و سرامیک از مواد معدنی و رس های مختلفی مانند فلدسپات، زیرکون، بنتونیت، کائولن و خاک رس تولید می شود. مواد اولیه تحت عملیات مکانیکی مختلفی مانند اختلاط، خشک کردن، و شکل دهی برای تولید بدنه کاشی و سرامیک قرار می گیرند.

 

سرامیک یک متری دیوار

تولید کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک از مواد معدنی و رس های مختلفی مانند فلدسپات، زیرکون، بنتونیت، کائولن و خاک رس تولید می شود. مواد اولیه تحت عملیات مکانیکی مختلفی مانند اختلاط، خشک کردن، و شکل دهی برای تولید بدنه کاشی و سرامیک قرار می گیرند. بدنه کاشی در دماهای بالا بیشتر گرم می شود تا تخلخل کاشی بهبود یابد. بنابراین کاشی و سرامیک ارتجاعی تولید می شود. کاشی و سرامیک یکی از اجزای کلیدی مورد استفاده در صنعت ساختمان برای ساخت کف داخلی و خارجی، مسیرهای پیاده روی، استخرها، دیوارها، پارتیشن ها و سقف ها می باشد. کاشی های سرامیکی از دوام بالایی برخوردار هستند. آنها از سایش و لکه محافظت می کنند و نیاز به نگهداری کمتری دارند. علاوه بر این، این کاشی ها در طیف گسترده ای از اندازه ها و همچنین رنگ ها موجود هستند. آنها با قیمت های مقرون به صرفه در دسترس هستند. کاشی و سرامیک به طور گسترده در سازه های بتنی مختلف از منازل مسکونی مانند آپارتمان ها، آپارتمان ها، ویلاها و خانه های ییلاقی گرفته تا مجتمع های تجاری مانند بیمارستان ها، موسسات آموزشی و فرودگاه ها استفاده می شود. همچنین از این کاشی ها در ساخت سازه های بتنی صنعتی مانند کارخانه های فرآوری مواد غذایی و انبارها استفاده می شود.

انواع کاشی و سرامیک

کاشی شیشه ای

کاشی شیشه ای یک کاشی سرامیکی با تخلخل بسیار کم است. این یک جایگزین برای کفپوش مرمر و گرانیت است. کاشی های شیشه ای به دلیل مقاومت در برابر آب و یخ زدگی اغلب در فضای باز استفاده می شوند. چهار نوع کاشی شیشه ای وجود دارد – نمک محلول، شارژ دوبل، تمام بدنه، لعاب دار. کاشی شیشه ای با فشار هیدرولیک مخلوطی از خاک رس، کوارتز، فلدسپات و سیلیس ساخته می شود که سطوح شیشه ای را می سازد. بنابراین ایجاد یک جرم واحد باعث سخت شدن آنها با تخلخل کم می شود. اجسام رسی مختلف در دماهای مختلف به انجماد می رسند و با سنگ ایرانی متفاوت است.

این کاشی ها به حداقل می رسد، خراش و خورنده هستند و کیفیت مکانیکی بهتری دارند. آنها اساساً جایگزین سنگ و سنگ مرمر به عنوان کفپوش می شوند زیرا ویژگی های سنگ مانندی دارند، به عنوان مثال، اتصالات ثابت و رنگ و بافت یکنواخت. آنها دوام بیشتری دارند و در برابر خراش مقاوم هستند.

کاشی های شیشه ای از نظر اندازه، سایه و ضخامت یکسان هستند. نصب آنها آسانتر است و عملاً پس از گذاشتن نیازی به زمان گیرش یا پرداخت ندارند. بنابراین آنها را می توان در عرض 48 ساعت پس از تخمگذار استفاده کرد. کاشی های شیشه ای به دلیل مقاوم بودن در برابر رطوبت از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری می کنند. اثر نور خورشید نه رنگ کاشی ها را تغییر می دهد و نه باعث محو شدن آنها می شود.

کاشی چینی

کاشی های چینی معمولاً برای پوشش کف و دیوارها استفاده می شود که میزان جذب آب آن کمتر از 0.5 درصد است. خاک رس مورد استفاده برای ساخت کاشی های چینی به طور کلی متراکم تر است. آنها می توانند لعاب دار یا بدون لعاب باشند. کاشی های چینی یکی از انواع کاشی های شیشه ای هستند و گاهی اوقات به عنوان کاشی های شیشه ای چینی نیز شناخته می شوند. از نظر تاریخی، پرسلن ماده معمولی برای کاشی ها نبود، زیرا اغلب از ظروف سفالی (سفالی) یا ظروف سنگی ساخته می شد. اولین کاشی های چینی در چین ساخته شد، به عنوان مثال در برج چینی قرن پانزدهم نانجینگ (اکنون تا حد زیادی تخریب شده است). در اینجا از کاشی‌ها برای دیوارها استفاده می‌شد که مدت‌ها معمولی باقی مانده بود. در اروپا، چند اتاق در کاخ هایی از پلاک های چینی، اغلب با فرم هایی با نقش برجسته ساخته می شد. اگرچه سال‌هاست که از پرسلن برای ساخت کاشی استفاده می‌شود، اما روش‌ها و مقادیر مدرن تولید، کاشی‌های چینی را در سال‌های اخیر در دسترس عموم خانه‌داران قرار داده است.

پرسلن بسیار سخت تر از کاشی های سرامیکی معمولی است و معمولاً علیرغم قیمت بالاتر، به دلیل ماهیت سختی که دارد انتخاب می شود. پرسلن را می توان در مناطق مرطوب و خشک مانند حمام، دوش و آشپزخانه استفاده کرد. سطح متراکم و سخت پرسلن، پولیش را جایگزین مناسبی برای سطوح لعابدار کرده است. این بدان معنی است که یک کاشی می تواند پخته شود، سپس یک پولیش بر روی سطح، ایجاد درخشش باز یک لعاب. این کاشی‌های همه کاره با یک لایه ساده، ناخوشایند یا تمیز همراه هستند و می‌توانند به عنوان بخشی از داخل مورد استفاده قرار گیرند و انتخابی عالی برای هوای آزاد هستند زیرا به راحتی در زیر ترافیک سنگین پوشیده نمی‌شوند.

کاشی موزاییک

کاشی معرق به هر ترکیبی از مواد مانند شیشه، سرامیک، چینی یا سنگ گفته می شود که معمولاً در یک قالب کوچک تنظیم می شود و برای نصب آسان روی یک ورق مشبک قرار می گیرد. از موزاییک‌ها می‌توان به روش‌های مختلف استفاده کرد تا واقعاً عامل “وای” را به حمام شما بیاورد. یک موزاییک شیشه ای خطی که به صورت عمودی از کف تا سقف اجرا می شود می تواند جلوه ای خیره کننده از آبشار را به آن اضافه کند. برعکس، موزاییکی که به صورت افقی زیر دوش یا پشت طاقچه اجرا می‌شود، می‌تواند آن رنگ ظریف را به ارمغان بیاورد. این کاشی‌های کوچک هستند، در حدود 0.75 اینچ تا 1 اینچ در برآورد نصب شده بر روی ورق کاغذ یا لاتکس کار برای استقرار ساده. این کاشی‌ها می‌توانند سرامیکی، چینی یا شیشه‌ای باشند و روی دیوارها، سطوح خمیده به عنوان نقاشی، در استخرهای آب و کف‌های کم فعالیت مناسب‌تر هستند و برای نمای حیاط با سرامیک جذابیت بالایی دارند. آنها به طور موثر تراشه نمی کنند و به دلیل اتصالات دوغاب های مختلف از لغزش نیز مطمئن هستند.

کاشی حمام موزاییک یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین کاشی های موجود در بازار است. منشا آنها را می توان به دوران روم و یونان جستجو کرد. با این حال، آنها با گذشت زمان تکامل یافته اند و اکنون در طرح ها و الگوهای مختلف در دسترس هستند. از این کاشی ها برای دادن ظاهری زیبا و بدیع به خانه ها استفاده می شود. کاشی های موزاییک در انواع مختلفی مانند موزاییک سرامیکی، کاشی های ارگانیک، کاشی های خلاقانه، موزاییک های شیشه ای و غیره موجود می باشند که می توانند برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

موزاییک ها برای استفاده کامل به عنوان پشتی یا به عنوان لهجه با کاشی های سرامیکی یا سنگی سبک مترو عالی هستند. کاشی‌های موزاییکی با فرمت کوچک یا بزرگ‌تر که به‌عنوان یک لایه پشتی استفاده می‌شوند، راهی عالی برای افزودن ابعاد و شخصیت به آشپزخانه هستند. همچنین روش خوبی برای زمین کردن تمام رنگ ها و تزئینات مختلف در آشپزخانه و اتاق های اطراف است. اگر کانتر می‌خواهد کانون اصلی فضا باشد، می‌توانید از چند اینچ موزاییک در پایه پشتی استفاده کنید و سپس به یک سنگ یا کاشی سرامیکی در بالا تبدیل کنید، یا می‌توانید به سادگی یک ورق موزاییک را بشکنید و اضافه کنید. یک نوار تزئینی به عنوان یک عنصر طراحی زیبا.

Basic Pitfalls to Bypass When Purchasing Tiles - Investasi Usaha

کاشی لعابدار

کاشی سنتی فیروزه ای لعابدار، کاشی سرامیکی لعابدار دارای پوشش شیشه ای مایع روی سطح هستند. پوشش شیشه ای مایع بافت، طرح و رنگ یک کاشی لعابدار را ایجاد می کند و از بدنه کاشی در برابر لکه محافظت می کند. با توجه به این لایه اضافی می توان طرح های کاشی سفارشی را به آنها اضافه کرد. این اجازه می دهد تا طرح های کاشی کف در چندین رنگ موجود باشد. به دلیل جذابیت پر جنب و جوش، بیشتر به عنوان کاشی کف برای دیوارهای آشپزخانه و حمام استفاده می شود.

این کاشی کاری روی گچ غیرقابل نفوذ و سطح صاف ضد لکه هستند و برای مناطق کم تردد، دیوارها و میزها مناسب هستند. امروزه کاشی‌های لعاب‌دار با پیکربندی بزرگ با ساتن کامل شده‌اند. وقتی صحبت از لعاب به میان می‌آید، گزینه‌های مختلفی در دسترس هستند و بر میزان دوام تأثیر می‌گذارند. برخی از انواع کاشی های لعاب دار در دماهای بالاتر از سایرین پخته می شوند و بنابراین سخت تر نیز هستند. این را اغلب می توان با روشن یا تیره بودن لعاب تعیین کرد، در حالی که لعاب های روشن تر معمولا سخت تر از لعاب های تیره تر هستند.

سپس مسئله براق بودن وجود دارد: روکش های مات و ساتن عموماً سخت تر از پرداخت های براق هستند. مثل همیشه، ایده خوبی است که هنگام انتخاب کاشی و سرامیک لعابدار و پرسلن خود، تعادلی بین کاربردی بودن و طعم تزئینی ایجاد کنید.

قیمت سرامیک کف

کاشی معدن

کاشی کواری یک کاشی سنگفرش سخت و غیرقابل نفوذ است که از مواد معدنی زمین که تقریباً به همان روشی که برای ساخت آجر استفاده می شود، ساخته شده و پخته می شود. به دلیل مواد معدنی مورد استفاده و دمای پخت بالا، معمولاً سخت‌تر از آجرهای رسی معمولی هستند. بر خلاف سفال های سفالی، کاشی های معدن متخلخل نیستند و در برابر آب مقاومت می کنند. و بر خلاف کاشی و سرامیک و چینی، کاشی معدنی لایه لعاب سطحی ندارد.

کاشی معدنی به طور گسترده برای کف هایی که به مواد بسیار بادوام نیاز است استفاده می شود. می توان از آن در داخل یا خارج از منزل استفاده کرد، اگرچه نمرات کاشی های مقاوم در برابر یخ زدگی باید در فضای باز در آب و هواهایی که عمل یخ زدگی و ذوب شدن رخ می دهد استفاده شود. کاشی معدنی کمتر به عنوان روکش دیوار استفاده می شود و گهگاه برای میزها استفاده می شود، اگرچه اتصالات دوغاب گسترده می تواند تمیز کردن میزها را دشوار کند. اکثر آشپزخانه‌های تجاری به دلیل خواص ضد لغزش و غیر متخلخل آن به کاشی معدنی برای استفاده نیاز دارند.

کاشی معدنی یک مصالح ساختمانی است که معمولاً به ضخامت 1/2 تا 3/4 اینچ (13 تا 19 میلی‌متر) می‌باشد که توسط فرآیند اکستروژن یا معمولاً با شکل‌دهی فشاری و پختن خاک رس طبیعی یا شیل ساخته می‌شود. کاشی معدن از خاک رس به روشی شبیه آجر ساخته می شود. شکل آن از خاک رس است و در دمای بالا، ~ 2000 درجه فارنهایت پخته می شود. برای کف، کاشی معدن معمولاً در یک بستر ضخیم از ملات سیمانی قرار می گیرد. برای کاربردهای دیواری، می توان آن را در یک بستر ضخیم ملات سیمانی یا یک thi قرار داد.

n تخت ماستیک. هم برای کف و هم برای دیوار، درزهای بین کاشی هفت رنگ سرویس بهداشتی طلایی معمولاً با دوغاب سیمانی دوغاب می شوند. اتصالات گروت به طور سنتی حدود 3/8 اینچ عرض دارند. شکل‌های تطبیقی ​​مانند یارو، پایه‌ها، کفش‌ها و پوزه‌ها برای چرخاندن گوشه‌ها و پایان دادن به کاشی‌ها در دسترس هستند.

Solutions in 20mm porcelain stoneware | Panaria Ceramica

قیمت چسب کاشی

کاشی سفالی

تراکوتا از ایتالیایی به عنوان «زمین پخته» ترجمه می‌شود و به عنوان یک دسته از کاشی‌های سرامیکی، به کاشی‌هایی اشاره دارد که از خاک رس مخصوص متخلخل و به راحتی شکل می‌گیرد و محتوای آهن بالایی دارد که به کاشی‌ها رنگ قرمز/قهوه‌ای مشخص می‌دهد. تراکوتا در دمای نسبتاً پایین (600 تا 1000 درجه فارنهایت) پخته می شود و سطح آن کاملا متخلخل باقی می ماند مگر اینکه لعاب دار باشد. کاشی تراکوتا به راحتی در دسترس است و نسبت به سایر اشکال سرامیک ارزانتر است. محبوبیت آن تا حد زیادی ناشی از رنگ های طبیعی جذاب آن است که مظهر رنگ های زمینی هستند.

کاشی های سفالی گاهی اوقات به عنوان مواد با چگالی بالا یا کم تراکم طبقه بندی می شوند، اگرچه این برچسب “چگالی بالا” است که اغلب توسط تولید کنندگان تبلیغ می شود. سفالین با چگالی بالا در برابر ترک خوردگی مقاوم تر خواهد بود و انتخاب بهتری برای مناطق پر استفاده است. سفالین با چگالی کم معمولاً یک ماده مقرون به صرفه است که ممکن است در صورت استفاده زیاد به خوبی مقاومت نکند. سفالین با چگالی کم نیز متخلخل تر است، بنابراین برای مناطق مرطوب یا مناطق مستعد لکه مانند حمام و آشپزخانه انتخاب خوبی نیست. این کاشی های مونتاژ شده یا ماشینی دست ساز به طور منظم به عنوان کاشی های پشت بام استفاده می شوند، ظاهری طبیعی را برجسته می کنند و در تابستان ها خنک و در زمستان ها گرم می مانند، اما کاشی های تراکوتا بدون لعاب به طور مداوم به یک لایه مهر و موم نیاز دارند.

نتیجه

عوامل کلیدی محرک تقاضا برای کاشی و سرامیک در منطقه عبارتند از افزایش درآمد مصرف کننده، رشد جمعیت، افزایش طرح های دولت برای توسعه زیرساخت ها و همکاری با سرمایه گذاران خارجی. افزایش تعداد سایت های ساخت و ساز جدید و افزایش فعالیت های نوسازی، محرک های اصلی بازار کاشی و سرامیک در آسیا و اقیانوسیه است. مقاوم در برابر لکه، آب و مواد شیمیایی؛ کاشی و سرامیک اغلب در ساخت و ساز ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود.

از نظر کاربرد، بازار کاشی و سرامیک بین کابینتی طرح آجر به جایگزینی برای مسکن، تجاری، مسکن جدید و صنعت تقسیم شده است. انتظار می‌رود بخش تجاری (شامل مجتمع‌های اداری و ورزشی) به دلیل پروژه‌های آتی در صنعت ساختمان و ساخت‌وساز جهانی در دوره پیش‌بینی رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

Bathroom Tiles | Showerwell Home Products