کدام نوع کاشی برای شما مناسب است؟

شباهت‌ها و تفاوت‌های کلیدی بین کاشی‌های چینی و سرامیکی را کشف کنید تا برای پروژه‌ی بعدی خود، مورد مناسب را انتخاب کنید. هنگامی که به تصمیمی رسیدید، در ادامه بخوانید تا چگونه مطالب انتخابی خود را برای سالهای آینده جدید نگه دارید.

 

What is the difference between ceramic and porcelain tiles?

تفاوت بین کاشی چینی و سرامیک

هنگام در نظر گرفتن تجدید کاشی برای هر کف، دیوار یا میز، کاشی‌های چینی و سرامیک بین کابینتی طرح آجر را برای ظاهر کلاسیک و ظاهری تمیز در نظر داشته باشید. صاحبان خانه ها دوام و تطبیق پذیری آنها و همچنین طیف گسترده ای از گزینه های سبک موجود را دوست دارند. با وجود تمام شباهت‌هایشان، تعداد انگشت شماری از تفاوت‌های مهم دو نوع کاشی مبتنی بر خاک رس را از تخلخل و جذب گرفته تا دوام و هزینه جدا می‌کند. در ادامه بخوانید تا مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنید تا به شما کمک کند بهترین مناسب را برای خانه خود انتخاب کنید. به هر سمتی که تمایل داشته باشید – کاشی چینی در مقابل کاشی و سرامیک – می‌توانیم شما را با توصیه‌های تعمیر و نگهداری تجهیز کنیم تا هر کدام به‌عنوان جدید به نظر برسید.

کاشی چینی
کاشی چینی از خاک رس تصفیه شده و سایر عناصر طبیعی ساخته شده است که برای نمای حیاط با سرامیک مناسب است. پس از پختن در کوره، کاشی‌ها یا در حالت طبیعی خود باقی می‌مانند یا به شکل سنگ، چوب، بتن یا مواد دیگر تغییر شکل می‌دهند. ساخت و ساز مبتنی بر خاک رس کاشی چینی را به گونه ای فرعی از کاشی های سرامیکی تبدیل می کند. با این حال، کاشی چینی نسبت به انواع کاشی و سرامیک غیر چینی ساختار سخت تری دارد و دوام بیشتری دارد. صاحبان خانه می توانند کاشی های چینی لعاب دار و بدون لعاب را انتخاب کنند. کاشی‌های بدون لعاب یا با بدنه کامل، رنگی در تمام ضخامت دارند (برخلاف لعابی که روی آن قرار می‌گیرد)، که باعث ماندگاری بیشتر و مقاوم‌تر شدن آن‌ها در برابر خرد شدن می‌شود.

ceramic floor tiles, 2x2 Feet(60x60 cm), Glossy, | ID: 24285933791

سرامیک یک متری دیوار

وزن دادن به مزایا و معایب کاشی چینی
کاشی چینی که به عنوان بادوام‌ترین نوع کاشی موجود در بازار شناخته می‌شود، سخت‌تر، متراکم‌تر، سخت‌تر و متخلخل‌تر از کاشی‌های سرامیکی است. همچنین نرخ جذب بسیار پایینی دارد، به این معنی که عملاً در برابر آسیب آب نفوذ ناپذیر است، حتی پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت. این ویژگی آن را به گزینه ای ایده آل برای حمام، اتاق های خشکشویی، پاسیو و سایر مناطق مستعد رطوبت تبدیل می کند. از آنجایی که کاشی چینی می تواند ترافیک سنگین را در مدت زمان طولانی تحمل کند، به خوبی به عنوان یک کفپوش و متریال میز کار می کند.

با وجود دوام و تطبیق پذیری، چینی دو عیب عمده دارد: قیمت و سهولت برش. قیمت و لیست قیمت چسب کاشی ساروج به طور متوسط ​​حداقل 60 درصد بیشتر از رقبای سرامیکی خود است. همچنین، به دلیل چگالی و سختی آن، صاحبان خانه معمولاً به یک اره مرطوب با تیغه الماس برای برش تمیز مواد نیاز دارند. نصب حرفه ای برای پایانی بی عیب و نقص با کاشی های سالم ترجیح داده می شود. اگر به دنبال انجام یک پروژه نصب و راه اندازی DIY مقرون به صرفه هستید، کاشی و سرامیک ممکن است انتخاب هوشمندانه تری باشد.

نگهداری و تعمیرات کاشی چینی
به طور کلی، ظروف چینی در هنگام ریختن و خراش بسیار بخشنده است. آسیب دیدن آن سخت است و تمیز نگه داشتن آن نسبتاً ساده است. کاشی چینی را یک یا دو بار در هفته جارو کنید و جارو بکشید، بسته به میزان ترافیک. یک بار در ماه، از محلول سرکه و آب یا پاک کننده های تجاری مناسب برای کاشی استفاده کنید تا کثیفی ها و تجمعات روزانه را از بین ببرید. اگر کاشی لعاب دار دارید، از موپ استفاده کنید. اگر کاشی بدون لعاب یا بافت دارید، به جای آن به اسکراب با برس نرم تکیه کنید. مراقب باشید از استفاده از محصولات مبتنی بر روغن، موم ها، اسکرابرهای ساینده و هر چیزی که حاوی سفید کننده یا آمونیاک است خودداری کنید. سپس با آب داغ شستشو دهید و با حوله یا پارچه میکروفیبر کاملاً خشک کنید. برای راهنمایی گام به گام، با آموزش ما برای تمیز کردن کاشی چینی، که روال کاشی های لعاب دار، بدون لعاب و حتی بافت را از بین می برد، مشورت کنید.

کاشی سرامیک
کاشی‌های سرامیکی در دمای پایین‌تری نسبت به کاشی کاری روی گچ در کوره پخته می‌شوند که باعث می‌شود چگالی کمتر، نرم‌تر و متخلخل‌تر شوند. خاک رس استفاده شده در ترکیب آن نیز کمتر تصفیه شده است، و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه تر، هرچند با دوام کمتر تبدیل می کند. بسیاری از صاحبان خانه ترجیح می دهند کاشی های سرامیکی را به عنوان کفپوش نصب کنند، به خصوص در آب و هوای گرم، جایی که خنکی طبیعی کاشی در ماه های تابستان به یک مزیت خوشایند تبدیل می شود.

SistemN20 - Outdoor flooring | Marazzi

قیمت سرامیک کف

سنجش مزایا و معایب کاشی و سرامیک
کاشی و سرامیک یک گزینه همه کاره و مقرون به صرفه برای کسانی است که در بازار برای مقادیر زیاد کاشی هستند و برای استفاده بسیار پر اهمیت است. نه تنها هزینه قابل توجهی کمتر از چینی دارد، بلکه نصب آن نیز آسان تر است. به لطف سطح نسبتاً نرم آن، صاحبان خانه می توانند کاشی های سرامیکی را با یک برش کاشی ساده برش دهند – یک تکه کیک وقتی که فرآیند بسیار مهم تر برش کاشی چینی را در نظر بگیرید. علاوه بر این، کاشی‌های سرامیکی ظاهری تمیز و جذاب دارند و پوشش لعاب‌دار بادوام را می‌توان در رنگ‌ها و رنگ‌های مختلف سفارشی کرد.

کاشی و سنگ ایرانی به اندازه ی چینی متفاوت نیست و صاحبان خانه باید به دلیل سرعت جذب نسبتاً بالایی که دارند، نشت ها را به سرعت پاک کنند. بهتر است از کاشی و سرامیک در مناطقی که اغلب در معرض رطوبت هستند، مانند دوش و پاسیو، خودداری کنید. همچنین، تا حدی به دلیل تمایل آن به جذب رطوبت، کاشی و سرامیک نیاز به تمیز کردن عمیق هفتگی دارد، برخلاف ماهانه. خنکی کاشی ممکن است در تابستان احساس خوبی داشته باشد، اما در زمستان نیز می تواند به طرز ناراحت کننده ای سرد باشد. کاشی‌های سرامیکی با لعاب پوشانده می‌شوند و اگر کاشی ترک بخورد یا تراشه کند، مواد رسی زیر لعاب خود را نشان می‌دهند. صاحبان خانه باید استفاده از کاشی و سرامیک را در مناطقی با ترافیک کم یا متوسط ​​در نظر بگیرند.

نگهداری و تعمیر کاشی و سرامیک
با کمی نظم و انضباط، به راحتی می توان کفپوش های کاشی سرویس بهداشتی طلایی را برای سالیان متمادی عالی نگه داشت. یک بار در هفته، کاشی و سرامیک خود را جارو یا جاروبرقی بکشید تا راه را برای تمیز کردن آسان تر باز کنید. سپس، با استفاده از یک شوینده ظروف ملایم مخلوط شده با آب داغ، از یک سر کاشی به سر دیگر آن را با یک بندکش نخی حرکت دهید. در نهایت، کل ناحیه را با یک حوله یا پارچه میکروفیبر به سرعت و کاملاً خشک کنید. برای بررسی عمیق‌تر نحوه درخشان نگه داشتن این کاشی‌ها، این راهنمای تمیز کردن کاشی‌های سرامیکی را بررسی کنید.

20mm thick porcelain stoneware | Marazzi